Apa Yang Dimaksudkan CTR dan CTR Bonus Nuffnang

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca.

Entri kali ini aku terbitkan atas permintaan rakan blogger kita iaitu Mirul Wings diruang komen - Komisen Bulan 2 Dari Nuffnang.

Soalannya: CTR tu depa kira macam mana ek?? tak paham2 lagi la ....

Okep! sebelum itu aku nak jelaskan dulu, maksud CTR ini adalah Click-Through-Ratio dikira dalam bentuk peratusan. Manakala CTR bonus pula diberikan dalam nilai RM seperti gambaran di bawah ini dari iklan CPUV Nuffnang blog Bakul2011.

Maksud CTR dan CTR Bonus Nuffnang

Apa Yang Dimaksudkan CTR dan CTR Bonus Nuffnang

Penjelasan CTR Bonus dari Nuffnang

Untuk menghadiahkan blog yang mempunyai rekod kempen yang bagus, Nuffnang kini memberi ganjaran bonus kepada blog yang mencapai CTR (Click-through ratio) dari 0.2% dan ke atas bagi kempen baru yang disasarkan ke blog mereka. Nilai ini berdasarkan purata standard industri.

Faham tak? Ke masih tak faham? 

Mudah cakap macam nie, cuba lihat iklan CPUV yang aku terima bulan Feb yang lepas dari iklan Physiogel. Dua iklan tersebut mendapat CTR bonus manakala satu lagi tidak menerima apa-apa CTR bonus.

Apa Yang Dimaksudkan CTR dan CTR Bonus Nuffnang

CTR ini dikira apabila berlakunya klik-klik ke atas iklan tersebut. Sebab itu, aku cadangkan anda tingkatkan trafik apabila terlihat iklan CPUV sedang berlegar diruangan blog anda. Paling busuk pun, akan ada seorang dua yang klik-klik iklan Nuffnang tu.

Pada colum bertanda (1) itu bermaksud ada visitors yang dah klik iklan anda sebanyak 1.02 peratus iaitu melebihi 0.2 peratus. Bermakna aku layak terima CTR Bonus. Jika kurang dari 0.2%  maknanya tiada sebarang bonus yang anda akan dapat. Uhm!

Tapi CTR Bonus itu diberikan sebanyak mana aku kurang pasti. InsyaAllah nanti dah jumpa pengiraan akan aku update semula.

2 Komentar untuk "Apa Yang Dimaksudkan CTR dan CTR Bonus Nuffnang"

aik ..mcm nama saya ja di atas tu? hehe ..apa2 pun terima kasih atas info nya ya.. :)

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info