Resepi Mutabak Maggi Homemade

Assalamualaikum

Hye semua ! apa khabar... sehat kan?

Alhamdulillah...Siapa sini suka makan mutabak? apa dia? alaaa yang banyak bawang tu hah..

Actually, aku ni manusia yang anti dengan mutabak. kenapa? sebab aku tak suka pada bawang, eeyakk!, aku sendiri pun tak tahu apsal bawang dan aku tidak seiring.. hmm

Resepi Mutabak Maggi Homemade
 sekadar gambar hiasan

Tapi, sekarang still lagi boleh makan mutabak tanpa berinti-kan bawang... tahu apa dia? Yaaa! tepat sekali, mutabak maggi.. Tapi macam nak buat? Meh kita tengok resepi kat bawah ni step by step aku ajarkan.

Resepi Mutabak Maggi Homemade

Antara bahan yang wajid ada untuk pembuatan mutabak maggi nie ialah;
  • Maggi (Apa saja jenis maggi)
  • Telur
  • Daging atau ayam yang dikisar 
  • Perisa maggi
  • Cili
  • Carrot ( ikut selera anda)
Cara masakan mutabak maggi
  1. Panaskan minyak, masukkan daging atau ayam bersama cili sehingga masak. Dah masak angkat atau ketepikanya dahulu.
  2. Celupkan maggi ke dalam air panas sehingga kembang, kemudian toskan air sehingga kering.
  3. Masukkan maggi, daging atau ayam serta perisa maggi, cili serta carrot tadi ke dalam telur, kemdian gaulkan sehingga sebati.
  4. Panaskan sedikit minyak, kemudian masukkan bahan yang telah digaul sebati itu tadi ke dalam kuali yang panas. 
  5. Alihkan sehingga masak.
Kemudian sedia untuk dihidang, tapi mutabak aku tak ada bawang okep. Nak lagi best, anda taruk la nenas ke, buat ala-ala pizza tu tu hah.. Amacam? meh la kita makan...nyam..nyam

Selamat mencuba
(^_^)

 
0 Komentar untuk "Resepi Mutabak Maggi Homemade"

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info