Nukilan Dayana Lokman Buat Suami Asyraf Muslim

Assalamualaikum


Actually aku sebenarnya tak nak ulas apa-apa pasal topik nie.

TAPI....

Tersentuh rasanya hati ini apabila membaca puisi Dayana,




Tak nampak, boleh lihat bawah ini


" Tak usah bicara tentang payung emas
   Kerana
   Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah
   Tak usah bicara tentang zuriat
   Kerana
   Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…
   Tak usah bicara tentang setia
   Kerana
   Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan
   Tak usah bicara tentang tanggungjwb
   Kerana
   Aku tahu kau lebih arif tentang itu
   Tak usah bicara tentang kesempurnaan
   Kerana
   Aku terima kekurangan kau kerana Allah
   Tak usah bicara tentang dia
   Kerana
   Aku diasingkan darimu kerana dia
   Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
   Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..
   Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah…
   Kerana satu dunia tahu
   Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan… "
Aku rasa korang sendiri pun dah baca kan, nukilan ini dah pun tersebar di facebook, yang mana dihasilkan oleh Dayana Lokman buat suaminya Asyraf Muslim.
Apa yang boleh aku katakan, semoga Kak Dayana sabar dan tabah dalam menghadapi ujian ini, kita cuma manusia biasa yang tak mampu nak atur orang lain, yang pasti kita hanya mampu berdoa semoga diberikan ketabahan untuk meneruskan kehidupan ini.
Sebagai seorang perempuan, tak ada hati yang kuat mengatakan "aku sanggup terima payung emas", tapi hakikatnya luka yang terhiris dibaluti senyuman. 
Salam Ramadhan
6 Komentar untuk "Nukilan Dayana Lokman Buat Suami Asyraf Muslim"

sedih bila baca

kita yg tak knl dia pun boleh tersentuh

ni kn pula empunya diri kn

sdey and mmg sgt tersentuh bila baca..kte yg rasa mcm ni inikan plak dye..moga dayana tabah..pasti ada hikmah yg tersmbunyi utk dye...geram ngan ashraf

Salam.Bukan Dayana yang buat puisi tu....ce tengk nie..http://lekatlekitgurl.blogspot.com/2013/07/panas-ana-hawana-penulis-sebenar.html

nukilan ni sebenarnya bukan daripada dayana lokman..

sama2 kita doakan yang terbaik buat dorang semua :)

Moga kak dayana tabah hadapi semua dugaannya.. Amin....

-alysha-

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info