Sebab Bateri Smartphone Cepat Habis

Sebab Bateri Smartphone Cepat HabisAda dua sebab utama bateri kita cepat habis, pertama sekali pemilihan skrin live wallpaper atau live theme dan keduanya adalah penggunaan rangkaian tanpa wayar anda (wifi/data/3G).

Paling nampak sangat tu penggunaan wifi la, makin lama kita guna, bateri pun akan mula rasa panas terutama sekali ketika mempunyai satu bar rangkaian. Maka bateri akan mengambil lebihan kuasa untuk mengesan liputan rangkaian.. Hurm...

Bukan itu saja, sikap sambil lewa yang anda buat semasa mengecas smartphone dengan tidak mematikan kuasanya, adalah salah satu sebab kenapa bateri anda cepat habis dan rosak. Kalau selalu smartphone anda hidup 48jam tanpa cas, sekarang dah 24jam pun belum tentu sampai kan.

Sebab Bateri Smartphone Cepat Habis

Sebab Bateri Smartphone Cepat Habis

Berdasarkan pengalaman aku sendiri, bila habis saja bateri automatik aku akan terus cucuk powerbank, kemudian main wechat ke, whatsapp ke.. macam biasa sambil cas.

Tak lama kemudian, bateri makin cepat habis tak sampai 24jam pula tu, walaupun tanpa penggunaan wifi mahupun data. Hurmm.. aku beli pula smartphone Lenovo, kali ini aku ubah sikit, bila cas aku pastikan dah matikan kuasa.

Kesannya, alhamdulillah.. tanpa penggunaan data/wifi, smartphone aku boleh bertahan selama 3hari jika hanya membuat panggilan dan khidmat pesanan ringkas.

Oooo.. baru aku tahu

0 Komentar untuk "Sebab Bateri Smartphone Cepat Habis"

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info