Gaya Tudung Dari Tadika Hingga Ke IPT

Gaya tudung dari tadika hingga ke IPT. Haha.... imbas balik zaman kanak-kanak sewaktu di tadika. Kita memakai tudung atas paksaan dari mak. Mak cakap pergi tadika pakai tudung... so kita pun pakai laa tudung. Waktu pergi bersih jer tudung tu... bila waktu balik tadika... terus bertukar warna. Al-maklumla kanak-kanak belum baligh mana tahu erti sebenar pemakaian tudung.

Gaya Tudung Di Sekolah Rendah

.....kemudian masuk pula sekolah rendah

Kalau korang lahir tahun 89-an, tudung kita masa tu nak pakai sarung ja. Tapi mak laa yang akan sarung kan. Muka saya dari kecil sampai besar bulat tak bujur-bujur... so bila sarung jer tudung terus terpancar kebulatan muka saya.... errrrr.

Masa tu mana tahu lagi nak klip tepi-tepi bagi muncung sikit. Yang tahu, sarung tudung terus ke sekolah, sampai waktu rehat tudung masuk poket beg (hah! sapa pernah buat? jangan ikut peragai buruk saya ye) Zaman tu mana datang lagi arena fesyen hijabstyle.... semua tudung bawal, kembung, sikap tiga rasa jaa yang ada...

Gaya Tudung Dari Tadika Hingga Ke IPT

Gaya Tudung Dari Tadika Hingga Ke IPT
 
Hahaha....

Bila tengok gambar adik kat atas tu, teringat pula zaman saya kecik-kecik. Lebih kurang macam tu la gayanya..

Bila masuk ke sekolah menengah, barulah kenal erti bertudung. Masa ni dah mula berjinak-jinak dengan tudung bawal yang belit atas kepala letak kerongsang. Memang femes la masa tu. Tak pun letak butang kiri dan kanan bahu (ini wajib)

Bila masuk pula zaman di IPT. Semestar pertama saya masih mempertahankan pemakaian tudung bawal, berdozen mak sedara saya kasi tudung bawal buat pakai ke kuliah. Hah! masuk semestar kedua, mai pula fesyen selendang, belit kepala... belit sana... belit sini. Sampaikan tudung bawal saya, terus saya sedekahkan kat orang-orang miskin. Punyala terkena penangan selendang masa tu.

Sehingga la kini.... saya tak pandai nak pakai tudung bawal. Dan tak ada satu pun tudung kat rumah.

Okep. Sekian.

1 Komentar untuk "Gaya Tudung Dari Tadika Hingga Ke IPT"

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info