Serius!! Kad Diskaun Siswa 1Malaysia

Assalamualaikum!~

blogspot


Berita baik kepada semua siswa dan siswi warganegara Malaysia akan diberikan kad diskaun siswa 1Malaysia secara percuma mengikut IPT dan IPTA masing-masing bermula september 2012. KDS1M ini dilancarkan bagi meringankan beban pelajar dalam semua keperluan harian dari segi pembelian buku, makanan, pakaian sukan sehinggalah percutian dan kecantikan. Ia bukan sahaja diberikan kepada Universiti sahaja malah turut diberikan kepada penuntut institut latihan pengajian perguruan (IPG), politeknik, Maktab kerjasama Malaysia dan juga Institut latihan perindustrian (ILP).

Pemberian KDS1M ini diberikan mengikut fasa iaitu bagi penuntut tahun akhir akan diberikan terlebih dahulu dan fasa seterusnya pula kepada penuntut tahun kedua dan pertama. Mahasiswa yang menerima KDS1M bakal menikmati diskaun sehingga 60%. Jika dibandingkan dengan Baucer 1Malaysia, KDS1M ini lebih menguntungkan kerna hanya akan luput bila penuntut tersebut tamat pengajiannya.

Antara syarikat yang akan menerima Kad diskaun siswa 1 Malaysia ialah :

Buku & Alatan Tulis
  1.  MPH Bookstores
  2.  Imlaq Book Centre
  3.  BORDERS
  4.  RONA
  5.  Kiang Trading
  6.  Koperasi Dewan Bahasa Dan Pustaka Malaysia Berhad
  7.  Koperasi Kedai Buku Universiti Malaya Berhad
  8.  Koperasi Universiti Sains Malaysia Berhad
Kelengkapan Sukan/ Peralatan / Pakaian
  1. Bata
  2. iFamily
  3. Koperasi Keluarga Dato' Haji Hashim Mamat Kuala Terengganu Berhad 
  4. Texline Lino
Klinik / Optometri / Cermin Mata
  1. Poliklinik An-Nisa'
  2. Qualitas Health
  3. Focus Point
  4. Menara Optometry
Makanan Dan Minuman
  1. KFC
  2. Daily Fresh
  3. A&W
  4. Coffee Berry
  5. The Chicken Rice Shop
  6. Restoran Kenny Crab
  7. Sweet Chat
  8. Legend's Claypot Bariyani House
  9. Dubu Dubu Seoul Food
  10. My Java Coffee
  11. Pancake House International
  12. Station One Cafe
  13. Gloria Jean's Coffee
  14. Bangi Kopitiam
Hotel dan Penginapan
  1. Ancasa Hotels & Resorts
  2. Ancasa Hotel & Spa Kuala Lumpur
  3. Ancasa Allsuites Resort & Spa Port Dickson
  4. Jerejak Rainforest Resort Penang
  5. Ancasa Express Pudu
  6. Tune Hotel
  7. Leo Express Hotel
  8. Koperasi Al-Taqwa Kampung Kisap Langkawi Berhad
  9. Koperasi Guru-Guru Melayu Kedah Berhad
  10. Koperasi Majlis Guru Ugama Menengah Berhad
  11. Koperadi Melayu Berjawatan Kerajaan Negeri Sembilan Berhad
  12. Rakyat Travel SDN BHD
Saloon/ Produk dan Pusat Kecantikan
  1. Foot Master
  2. Paris Hill
  3. Proactiv
  4. Clara
  5. Koperasi Puteri Terbilang Malaysia Berhad
Produk IT
  1. Koperasi Celcom Berhad
  2. Koperasi Pegawai-Pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Berhad
Lain-Lain
  1. BKZ Bikerz (Motosikal)
  2. Roller Star Arena (Kasut Roda)
  3. Double Site (Helmet / Aksesori Motor)
  4. Koperasi Kakitangan Maktab Kerjasama Malaysia Berhad
  5. Koperasi Kolej Kemahiran Tinggi Balik Pulau Berhad
  6. MYDIN

notakakitanganku : Wahhh best gilerrr!!, lepas nie xpayah tunggu dapat vaucer baru leh dapat kfc murah kan..beruntungnya jadi rakyat Malaysia.

sumber : 1Pengguna.com dan Isamuddin Isa dan Metro
18 Komentar untuk "Serius!! Kad Diskaun Siswa 1Malaysia"

bestnya..hahahahaha..kalw gne smua org nak masuk U..hehehe..tpi msti smua kna undi BN..ehehehe..kn??

~done follow~

wah bestnyer..hehe bertuah tp lmbt jugak la ye..sbb tyme tuh tgl 3 bln lagi je nk abis study..wahaha;p

wah bestnya..untung dh register thn ni hehe x sbr nk dpt kad ni

faradiyana..dapat KDS1M yg xundi BN pun dapat... nie xde kena mengena dgn politik tapi nie rancangan menteri pengajian tinggi...:)

mmg best pn ley p bcuti dgn potongan harga ihihihi

http://hunyieda.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-by-fatin-fatini.html jemput join..banyak hadiah menarik sini..

Ooo.. pandai teknik mereka.. hukhuk.. aku pon nakkk.. hahaha... benda free ambik aja.. akhz!

sempoila...pasnie ley blanja mmbe mkn kfc.. huhu

spe xskaa benda free kan...tmbh2 lak guna smpai abis blja..best tu...nk smbug blja lgi laaa pas nie..eeeee

wow.. berita baik. mohon share

wow . mcm tak cye jek . hihi . ni yang tak sabar nak smbg study mggu dpn . hihi :)

nurfara :

silakan share khas utk rakan student :)

yei! mydin n mcd..leh dpt murah tuh.hihi..nk share ye:)

waw, bestnyee. mohon share :)

@faradiyana mutussin:xpe,xyah undi..tpulang kt kte la.kuasa di tgn rkyt.hik3.pe yg krjn bg amik je sbb tu mmg hak kte n tggjwb diorang trhdp rkyt~

mengundi tue tanggungjawap kita.. kalau hari kerajaan bg kita mcm2.. tp nnt kalau bertukar pulak pmimpin.. adakah dia akan buat bnda yg sma mcm mn dgn pmimpin kita skrg??

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info