Hantu gigit aku !!

Assalamualaikum!~


blog
 diambil dari gadis atas awan


"Gigitan hantu" ke "hantu gigit"? lebih kurang jela tue, 

Terlebih dahulu ikaa ingin memohon maaf atas tidak dapat men-uploadkan gambar sendiri atas sebab aurat wanita, so ikaa copy dari blog gadis atas awan yang juga memaparkan cerita berkaitan "gigitan hantu".

Pernahkah korang alami, kesan lebam merah diserta bintik hitam seolah-olah kesan gigi taring yang tajam di hujungnya, ketika korang bangun tidur. Kalau ye pun korang sememangnya tidur buas, tapi kenapa kesan lebam tu hanya sebesar syiling 5sen, bukannya 50sen, 20sen ke.

Ada member cakap, nie kesan "gigitan hantu". Tapi hantu apa? ada pula yang cakap hantu langsuir. errrrrrr!! seram siot kot, ( jam tepat 1.50am. atas katil depan laptop). Kesan lebam ni xsakit dan ambil masa beberapa hari untuk hilang.

Yang peliknya, kesan "gigitan hantu" ini, ikaa sering dapat masa berada di hostel, kat rumah xde la pulak. Tapi memang betul kampus ikaa agak keras, maklum la Universiti dalam hutan. Tapi ini bukanlah pengalaman yang pertama tapi boleh dikatakan setiap kali balik ke kampus, pasti timbul kesan lebam "gigitan hantu" nie di lengan kanan xpun kiri.

Tapi jangan terlalu percaya kerna ia boleh mendatang syirik dan khurafat. Ada juga yang kata ini mungkin kesan angin dalam badan. tapi kenapa hanya satu kesan sahaja.

Sampai hari ini menjadi tanda soal ??? 

Minggu depan balik kampus mesti timbul lagi satu kesan. 
Ikaa xpernah lupa pesan mak baca baca doa tidur & 3Kul, tapi bila terlupa kesan ini mesti timbul ( bila letey, jumpa bantal lelap ).
26 Komentar untuk "Hantu gigit aku !!"

ada ustaz ckp,hntu xblh sentuh org..dia hnya mnakutkn je..lbam mngkin sbab drah beku yg xmngalir...xth la...:)

masa di gigit hantu?serem amat >< :D hehe~

kalau kat tempat saye, orang panggil benda ni "sakat"..jadi kesimpulan..tidur..kena tutup kaki kita ok?:)

ika pon penah kena jugak benda nie tp xtau la btol ke x.tu pon kakak ipar yg gtau.penah kena sekali je.mmg xrase sakit pom cuma nampak lebam je.hukhuk

wah ,seram banget kalau betul kena gigit ..huhu

mmg kalau jd lebam mcm 2 org akn ckp kna gigit antu..tapi betul ke?macam x logik pun ada gak

waaa seram gel0o . hee tak penah jdi ! -,-

p/s : http://angahmache-aidil.blogspot.com/2012/06/update-siann.html

antara sebab yang CP taw , tp memg tuh kesan gigitan makhluk halus, hantu ker apew kew ..CP tak dapat nak bagi secara saintifik larr ,

sebab pertama; mandi dalam keadaan berbogel

sebab kedua; tidur selepas asar

sebab ketiga; kite tidur tak ikut aturan yang memang dah digariskan dalam islam macam berwuduk , baca doa ...

wallahualam ~

sori3 ~ pembetulan , bukan saintifik tapi spesifik , hahahaha ~

@cweet pinky CP btol2 ade gak yg kata cm tue, tapi kan kalau lihat pada pandangn ustaz pula, kemungkinan ini sbhagia dr tanda2 sihir.

Wallahualam...

Hye ikaa !! :) owh yke pena gigit hantu?? seramnya~~ klo kte cane erk nak terangkan , kaki kte belah kanan pon ade kesan lebam hijau..tu ape benda erk?? haha..kte baru perasan malam tadi..lebam hijau tu xhilang2 sampai sekrg..hmmm??

uikss, macam menakutkan je cerita ni. dah la duduk hostel. huhu.

huissshhh, ni buat takut ni... huuuu... entah2, lipas kot yg geget.. huhuhu... apepun, sblm tidur, bacalah surah pendinding dri

hehehe, aq pon slalu jgk mcm ni..kena2 lg tym period... sah2 mmg ada.. pena skali kat betis ,fuhhh besar gilaaa... sakit . tp tu lama dah, dan dr pemerhatian aq, klu tym sidai pakaian tym mlm2.. heheh sebab selain tym peroid tym biasa2 pon aq kena jgk.. hahah

@khairolina hah btol2 time period da gak jadi, pelik kan...apsal erk tp sy slalu jd time kt kmpus, maklum laa U dalam utan nie keras skit. nk kata gigit lipas pun, dalam bilik tue bwh pintu ditutup, lipas nk msuk kot mn lak...

Salam ikaa :)

aha, selalu dgr juga org tua ckp cam tu ikaa.

Tapi, lana pernh dgr kat tv, pakar perubatan bincgkn dri sudut medic, tak ingat pe tah yg diciternya, ada bbrpa faktor boleh menyebabkan keadaan camtu. Sama la juga kesnya, yg bila tido rasa macam kena hempap, ada penjelasan saintifik gak disebalik tu.

Selebihnya, kita berusaha.. DIA dah bagi panduan kan :)

#ikaa, sorry lmbt reply. Lana boleh buat tuto, tpi lambat kot dear, lana sibuk skrg ni. Kalau dah siap,lana gtau keh. InsyaAllah.

pernah jd tp tak taulah kenapa..hehee

pernah kena banyak kali. padahal sblum tdo semua da baca siap wuduk skali. nak kata lebam xjugak. selalu ade mcm bekas gigi. mmg jelas bentuk die. dlm 2,3hari hilang la. xsakit, tp bile sentuh terasa la

Assalamualaikum,kak ikaa. Tu salah satu tanda gigitan makhluk halus. Sentiasalah baca pendinding ye. Moga sentiasa dibawah jagaanNya

Ye kak,tp x pew, kak baca doa pelindung diri ye. Akak bacakan ayat manzil pada sebotol air,lepastu akak gunakan air tu untuk sapuvkat tempat yang selalu kena gigitan tu

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info