Lelaki gagal keluarkan lipas dalam telinga

Assalamualaikum

Lelaki gagal keluarkan lipas di dalam telinga 
Lipas yang masuk ke telinga Helmer. Gambar kecil Hendrik Helmer


SYDNEY: Seorang lelaki Australia terpaksa ke hospital dalam keadaan kesakitan selepas usahanya menggunakan sebuah penyedut hampa gas bagi mengeluarkan seekor lipas besar yang masuk ke telinganya gagal.
Pengalaman pahit Hendrik Helmer dari Darwin bermula awal pagi Rabu apabila beliau bangun dengan kesakitan yang amat sangat di dalam telinga kanannya, lapor Perbadanan Penyiaran Australia.  

“Saya harap ia bukan seekor labah-labah berbisa. Saya juga harap ia tidak menggigit saya,” katanya sambil menambah kesakitan itu semakin teruk ketika beliau cuba mengeluarkan serangga terbabit menggunakan pembersih hampa gas sebelum memasukkan air ke telinganya.


Rakan serumahnya membawa beliau ke hospital dan doktor meletakkan minyak ke dalam telinga.

Keadaan itu menyebabkan lipas berukuran dua sentimeter itu masuk jauh lebih ke dalam sebelum ia mula hampir mati.

“Hampir 10 minit, ia mula berhenti mengorek tetapi di dalam keadaan hampir mati,” kata Helmer.

Ketika itu, doktor menggunakan forsep ke dalam telinga dan menarik keluar lipas berkenaan. 

“Doktor berkata, “Saya sangka ia seekor lipas kecil tetapi saya sudah salah anggap’,” katanya. – AFP 
sumber : BH
0 Komentar untuk "Lelaki gagal keluarkan lipas dalam telinga"

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info