Anak-anak Merdeka ku

Assalamulaikum!~


Sebelum itu, korang boleh baca entry ikaa yang lepas Hemster haiwan yang comel ini dulu.


Sempena bulan kemerdekaan, setiap tahun kita pasti menerima kedatangan kelahiran baru yang jatuh pada hari kemerdekaan. Untuk itu, sebagai tanda gembira menyambut hari merdeka, menteri atau raja dalam negeri itu sendiri akan menghulurkan hadiah kepada ibu-ibu yang melahirkan anak pada tarikh keramat tersebut. Tahniah diucapkan kepada ibu-ibu yang selamat melahirkan dan selamat datang wahai penyambung generasi.


Tapi entry ikaa nie bukan nak cerita pasal manusia yangg beranak, tapi pasal hemster ikaa " si kakak " yang telah selamat melahirkan anak-anak merdeka yang sangat comel. Cuba korang tengok bawah nie


Anak-anak Merdeka

Anak-anak Merdeka


Nie gambar yang sempat ikaa ambil malam dia selepas dia melahirkan anak-anaknya yang ketika baru berusia beberapa jama saja. Kecian ikaa tengok dia, mesti sakitkan, dahlah anak-anak merdeka dia besar, lepas banyak pulak tue, cuba tengok berapa banyak anak-anak merdeka yang dia lahirkan.

Anak-anak Merdeka

Anak-anak Merdeka


Hah, agak-agak korang, berapa ekor anak-anak merdeka si kakak nie erk?

Yeahhhh! betul la tue, lapan ekor. Tapi sepatutnya sembilan ekor, tapi disebabkan anak yang last dia lahir tue mati, so dia makan anak yang mati tue. Dan sekarang baru berusia dua hari lapan ekor anak-anak merdeka nie. Tapi korang nak tahu, baru berusia 2 hari, dah naik sikit bulu-bulu baby baru nie.
18 Komentar untuk "Anak-anak Merdeka ku"

saya tk pernah nmpk anak hamster sblum ni.. memang terkejut la tngk warna coklat tu anak dia.. Comel!! :D :)

pergh! banyak tu
kene asing kan kan. nanti diorg makan2.haha

waah.. ingat benda pa tadi. rupanya anak hamster

@NuRul~bkn coklat tp merah jernih, siap nmpk segala organ dalam bdan dia lagi...mcm ank cicak tue...tp ikaa xpnh sentuh pn geli eeee

wah!!!tahniah kerana telah berjaya menjadi ibu.. HAHA..

@dayteenleaaha mmg kna asing time malam2...wktu siang je letak kt mak dia tuk menyusu..:)

@dayana jojohahaha jd bidan tunggu dia bersalin jaa hehe

takutnye nak pegang ank hamster tu..sebab karg mati plk..tapi insyaallah xmati :)

salam ziarah.. ^_^. anda boleh buat tempahan MyQalam Quran Read Pen berkualiti tinggi dan banyak lagi barangan muslim di Muslim Bazaar.

http://muslimbazaar.mnmall.me/
atau melalui
http://lokmanramli.blogspot.com/

@Cik Fiehaha xmati laa cume geli je..sbb dia gerak2 eeee

@ikaa


buhuhuhu

saya bela gak
bela tarantula skali.haha

terpengaruh dengan tajuk..:(

hhehehe..

8 ekor hemster maknaya kena fikir 8 nama sumenye..huhu. ape nama yg sesuai agak2nye la..

@Nick Nashramhahaha susah pgl je hemster abis ceta...penink kot nk fikir nama :(

sweetnya... tapi tak berani nak bela kat rumah... huhuhu

Sumpah comel! Hehe. Lepas ni mesti meriah 'rumah' si kakak tu kan.

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info