Bila aku jatuh cinta

Assalamualaikum

Fulamak !! tajuk entry aku hari nie....
 Bila aku jatuh cinta

Actually, entry nie aku tujukan untuk bestfriend aku yang baru saja berpijak di bumu yang nyata.... Bosan wei mau hari-hari post pasal informasi bagai, hilanglah status blog personal aku nie kang.

Ok bercakap pasal jatuh tangga cinta, 

Tak payah nak bohong laa, kita nie manusia yang takkan lari dari punya perasaan, "ingin disayangi dan mahu menyayangi" walaupun kat mulut cakap "aku boleh hiduplah tanpa laki/perempuan" padahal kat hati hanya Tuhan saja yang tahu kan.

Bagi aku nak cari pasangan buat kekasih nie anytime, anywhere boleh dapat. Tambah kalau muka korang yang dah bajet lawa ka segak ka. Perghhh petik jari je wei......

Tapi tue setakat buat "couple" kalau buat calon teman hidup entahlah boleh ke x...

Aku ada seorang kawan, yang baru mengenal erti cinta, malah baru juga mengenal erti disakiti. Biasalah kan, "cinta pertama" bukan senang nak remove delete-delete semudah kopek kacang ye dak, at least pelahan-pelahan kita cuba buang dia dari fikiran kita.

Actually aku sebagai kawan tak nak laa, tengok kawan-kawan aku sedih, sedangkan aku masih mampu tersenyum, So apa yang mampu katakan pada dia " andai orang tue adalah pemilik tulang rusuk ko, dan namanya dah tertulis di lut mahfuh untuk ko, InsyaAllah di akan jadi milik ko". 

Alhamdulillah, kawan aku dah mampu ukir senyuman sekarang.

Cinta nie kadang-kadang membahagiakan, tapi kadang-kadang menghancurkan. 

Pendek kata "andai kita punya perasaan pada seseorang, mintalah hati dia pada Allah, jangan minta pada dia, sebab mungkin kita akan tersilap langkah."
1 Komentar untuk "Bila aku jatuh cinta"

thanks utk perkongsian doa ni

:)

mmg mencari :)

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info