Jejari Roti Cornflakes Homemade

Assalamualaikum

Hye semua !!

Hari nie hari ahad kan? hmmmm.....bagi yang mempunyai keluarga pasti keluar berhujung minggu kan, tapi aku yang masih "loading" menanti detik bahagia nie, isi masa lapang dengan resepi baru.


Actually, aku tak tahu nak taruk nama apa kat resepi nie.....
Tapi disebabkan bentuk dia potongannya pajang seakan-akan jejari, so aku namanya sebagai "Jejari Roti Cornflakes Homemade"

Selalu kalau korang search internet, dorang gunakan Oat? tapi aku nak cari kelainan sikit, so aku letaklah Cornflakes sebagai salutan luarannya.


Rasanya tak perlu kot aku taruk gambar step by step, sebab cara dia sama je macam "jejari oat". so aku letak yang dah siap dihidang jela ye.

Apa bahan untuk Jejari roti Cornflakes?
  • Roti (apa saja jenis roti)
  • Coklat
  • Cornflakes (dikisar kasar)
Cara pembuatan jejari roti cornflakes
  • Potong roti seperti jejari dan bakar ke dalam oven beberapa minit, kalau takde oven, kuali pun boley tapi kena rajin alih roti tu takut hangit.
  • panaskan coklat bar tersebut sehingga betul-betul cair. 
  • Kisarkan cornflakes sehingga hancur, tapi jangan terlalu hancur nanti jadi serbuk xsedap lak.
  • Salut roti yang dah siap dibakar ke dalam coklat bar yang dah cair tadi.
  • kemudian salut sekali lagi dengan cornflakes yang dah dikisar kasar tadi,
  • Akhirnya siap untuk di hidang.
Hah amacam? mudahkan?

Rasanya sedap nak rangup, tambah bila di jamah dengan teh o panas bawah pokok mempelam. perhhhh! sedap siot, hah apa lagi? cer try....cer try...

 
1 Komentar untuk "Jejari Roti Cornflakes Homemade "

Dah pernah buat, tapi salut ngan nestum...serius sedap! anak pun suka! :D

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

 
Copyright © 2014 Bakul2011.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info